Kehitämme aktiivisesti palveluitamme

Etera kehittää aktiivisesti palveluitaan. Asiakkaistamme 91 prosenttia käyttää Eteran kuukausi-ilmoitustapaa palkkatietojen ilmoittamiseen ja vakuutusmaksujen maksamiseen. Olemme vahva kumppani asiakkaillemme muuttuvassa työelämässä.

Etera kehittää aktiivisesti sähköisiä palveluitaan. Panostukset suunnataan erityisesti verkkopalveluihin ja asiakaspalvelua tukeviin järjestelmiin.

Eteran verkkosivuston ilmettä ja toiminnallisuuksia uudistettiin alkukesästä. Käyttöliittymää selkeytettiin ja käyttöön otettiin mm. uutishuone, joka kokoaa kaikki ajankohtaissisällöt.

Valtaosa asiakkaistamme käyttää Eteran kuukausi-ilmoitustapaa. Se huomioi kausi- ja suhdannevaihtelut ja pitää työeläkemaksut ajan tasalla.

Asiakaspalvelussa testattiin chat-palvelua, ja käyttöä laajennetaan vuoden 2016 aikana.

Eterassa valmistaudutaan vuoden 2017 alusta voimaan tulevaan eläkeuudistukseen ja sen tuomiin muutoksiin. Etera ottaa käyttöön uuden alalla yhteisesti käytössä olevan eläkekäsittelyjärjestelmän vuoden 2016 aikana.

Kuukausi-ilmoitustapa auttaa kassanhallinnassa

Eteran asiakkaista 91 prosenttia hoitaa vakuuttamisen sähköisesti. Valtaosa Eteran asiakkaista käyttää kuukausi-ilmoitustapaa palkkatietojen ilmoittamiseen ja vakuutusmaksujen maksamiseen. Kuukausi-ilmoitus huomioi kausi- ja suhdannevaihtelut ja pitää työeläkemaksut ajan tasalla.

Etera-todistus torjuu harmaata taloutta

Eteran kehittämä, kuukausittaiset työntekijämäärät sisältävä Etera-todistus pyrkii osaltaan torjumaan harmaata taloutta. Etera on kehittänyt myös sähköisen palvelun Suomen Tilaajavastuu Oy:n kanssa TyEL-tietojen välittämiseen.

Etera-todistus on TyEL-vakuutusmaksutodistus, jolla yritys voi osoittaa, että sillä on tilaajavastuulain edellyttämä voimassa oleva työeläkevakuutus ja että työeläkevakuutusmaksut on hoidettu asianmukaisesti. Todistus tarvitaan esimerkiksi tarjousten liitteeksi.

Eteran verkkopalvelusta löytyy helposti paitsi Etera-todistus, myös yrittäjän tarvitsemat YEL-todistukset.

Oma eläke -palvelussa voi tarkistaa oman eläketurvansa

Eteran vakuuttamia työntekijöitä ja yrittäjiä palvelee verkossa Oma eläke -palvelu, jossa vakuutetut voivat tarkastaa oman työeläkeotteensa tiedot ja lähettää sähköisen korjauspyynnön, mikäli otteessa on puutteita tai virheitä.

Työkaluja parempaan työkykyyn

Vuonna 2015 Eteran työkykypalveluissa panostettiin asiakastyön ohella vahvasti myös kehittämistoimintaan. Etera Valmennukset tarjoavat työkaluja asiakasyritysten esimiehille ja henkilöstön kehittäjille. Verkkotyökalu Kompassi toimi henkilöstötyön työkalupakkina tarjoten tietoa ja apua arjen esimiestyöhön. Eteran työkyky- ja hyvinvointikysely sekä Eteran Hyvä työelämä -tutkimus tarjoavat asiakasyrityksille tietoa kehittämistoimien tueksi.

Hyvä työvire -sivusto tarjoaa työkaluja oman hyvinvoinnin ja työkyvyn ylläpitoon. Mobiilipalvelu Viremanagerin avulla on helppo seurata omia elintapojaan ja edistää omaehtoisesti hyvinvointiaan.

Henkilöstötuottavuuden mittaamiseen kehitettiin uusia työkaluja. Loppuvuodesta Etera julkaisi Henkilöstötuottavuus-tutkimuksen, jossa luotiin näkymä työhyvinvoinnin ja eurojen välille. Mittari soveltuu kaikille toimialoille, ja pilottihankkeet mallin hyödyntämisestä ovat käynnissä.

Tulevaisuuden työtila rakenteilla

Etera kehittää yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa tulevaisuuden työtilaa, joka on demotila tulevaisuuden työympäristöstä. Tila tarjoaa houkuttelevan mahdollisuuden kokeilla uudenlaisia työnteon mahdollisuuksia. Myös työhyvinvoinnin tukemiseen liittyvät ratkaisut ovat tilassa vahvasti läsnä.